zondag 6 april 2014

Famous ~ Katy Perry

Lieve mensen,
Dit stukje gaat over Katy Perry
Ik ben een fan van haar omdat:
1. Ik dat al ben sinds groep 5 van de basisschool.
2. Ze leuke muziek heeft
3. Ze ook leuk is in interviews en making-ofs

Dus iedereen: word een Katycat! Het is dat ik jullie niet kan dwingen...


Basis informatie:
Echte naam: Katheryn Elizabeth Hudson
Geboren: 25 oktober 1984 (29) (schorpioen)
Geboren in: Santa Barbera.
Popzangeres, songwriter, actrice, gitariste.

Carrière
Katy Perry heeft eerst een album gemaakt, toen ze haar artiestennaam nog niet veranderd had (ze heette toen Katy Hudson). Ze brak door met het nummer I Kissed A Girl.
Albums: One of the boys, Teenage dream, Prism
Acteerwerk: in de de smurfen films sprak ze smurfin in, ze is te zien geweest in een reclame voor Adidas en heeft in Sesamstraat een kinderversie van Hot N Cold gezongen met Elmo.
De Sims: ze heeft liedjes en woorden ingesproken in het Simlish en ze heeft een eigen uitbreidingspakket met kleren en podiumdecoraties uit bepaalde clipjes.

Radio 2 Top 2000 hits
Hot N Cold
I Kissed A Girl
Roar

Mijn top 5 van de beste liedjes van Katy en  waarom

NUMMER 5: Firework. Ik weet het, deze hit is best uit. Ik heb gewoon ontzettend goeie herinneringen hieraan. De clip van deze song heeft ook een mooie betekenis.

NUMMER 4: Wide Awake. Het is ook leuk om zelf mee te zingen, want het ritme is niet erg moeilijk. Er zit ook een klein meisje in het clipje, en ontdanks dat ze twee bewakers het dak in stampt, ziet ze er toch schattig uit. Ook aan deze song heb ik goeie herinneringen.

NUMMER 3: Roar. Ook weer een geweldig leuk clipje. Leuke tekst ook. Youuu gonna hear me roaaarrrr!!

NUMMER 2: Unconditionally. Een geweldige love-song om huiswerk op te maken, yoga op te doen, en mee weg te dromen...

NUMMER 1: Dark Horse. Vreemde tekst, vreemd clipje, en vreemdgenoeg superleuk om te luisteren. Een leuk meezingnummer, ontdanks dat de tekst soms wel lastig is en onvoorspelbaar is

Dit was mijn top 5

xxxx Isa